fbpx

Bogdan Pandea, CEO Captain Bean: „Anul 2020 a fost un rollercoaster – a început pozitiv, a urmat o perioadă de incertitudine, negativism. Ulterior, prin deschideri, am început să căpătăm încredere”

2020 a fost un an plin de schimbări pentru Captain Bean, schimbări care au avut însă un impact pozitiv asupra brandului și au făcut extinderea sa la nivel național posibilă.

Cum finalul anului se apropie, am stat de vorbă cu Bogdan Pandea, CEO-ul Captain Bean, pentru a reveni asupra momentelor cheie din acest an și a ne asigura că știm ce avem de făcut anul următor pentru a continua să creștem și să devenim mai buni de la an la an.

„Începutul anului 2020 a fost foarte promițător, în ideea în care în decembrie tocmai lansasem prima franciză”, ne povestește Bogdan. La final de an avem 18 locații în 7 orașe, inclusiv în capitală.

Din fericire, Captain Bean se numără printre brandurile ce pot scoate în evidență și aspectele pozitive ale anului 2020, având în vedere că în ciuda tuturor provocărilor apărute, am reușit să ne atingem obiectivul și să ne extindem la nivel național. 

„Pentru noi 2020 ar fi fost – și am reușit să facem să fie – anul în care am lansat Captain Bean pe piața națională, chiar dacă în martie motoarele au fost oprite pentru câteva luni din cauza pandemiei”, adaugă Bogdan. 

19.nov..20 - 153 (1)

Declanșarea pandemiei, împreună cu efectele aduse de aceasta asupra economiei, au reprezentat pentru Captain Bean un moment cheie. Prioritară a fost, desigur, siguranța echipei, astfel că toate locațiile au fost închise, iar echipa de management și-a mutat biroul în online. 

Pentru echipă, aceste schimbări au fost un impuls să nu se plafoneze, să se adapteze noilor condiții și să continue să lucreze la dezvoltarea brandului. 

„Deși a fost o pauză în ceea ce privea munca de la locații, a fost folosit timpul pentru a pune la punct sistemul de franciză, analiza, dezvoltarea lui. Ne-am concentrat munca pe lucruri care nu vor aduce rezultate imediate, ci pe lucruri care o să aducă rezultate imense într-un termen lung”, precizează CEO-ul Captain Bean referitor la strategia abordată de echipă odată cu declanșarea pandemiei. 

În această abordare au avut impact și solicitările numeroase primite din partea unor potențiali francizați din mai multe orașe din țară. „Ne-am dat seama că e o idee bună să continuăm dezvoltarea și că trebuie să vedem latura pozitivă. Cum putem să îmbunătățim sistemul, cum putem să găsim oamenii de care avem nevoie, care sunt lucrurile bune într-o situație de criză. Am înaintat pe direcțiile acestea ca să ne atingem obiectivele și chiar să le depășim.”

Factori care ne-au influențat activitatea din 2020

Interesul pentru franciză, deschiderea locațiilor noi, echipa, și, bineînțeles, declanșarea pandemiei – cam așa ar suna lista principalilor factori care au determinat evoluția Captain Bean în acest an.

„Anul 2020 a fost un rollercoaster – a început pozitiv, a urmat o perioadă de incertitudine, negativism. Ulterior, prin deschideri, am început să căpătăm încredere. Mai mult ca sigur e o inerție pozitivă, inerție de care ne vom folosi, pentru că ajută atât la moralul echipei, cât și la moralul francizaților, și mai mult ca sigur ne-a influențat”, rezumă Bogdan. 

Cu toate că inițial părea că 2020 nu va decurge conform planurilor, pandemia s-a dovedit a fi, de fapt, cea care a creat contextul perfect pentru extinderea noastră, oamenii fiind determinați să își înceapă propriile afaceri: „Opțiunea de a avea o franciză, de a avea costuri mici, o investiție mică, de a găsi spații potrivite, care au fost generate de pandemie – toate ne-au ajutat să ne dezvoltăm într-un ritm mult mai alert. Eu cred că a fost un plus, care a scos în față părțile forte ale conceptului.”

timeline

Interesul manifestat de oameni față de francizele Captain Bean a fost cel care ne-a convins că facem lucrurile așa cum trebuie, și ne-a încurajat să continuăm să lucrăm la extinderea brandului. 

M-am bucurat să văd tineri care caută oportunități și care au luat o franciză de la noi. Mai e și categoria oamenilor care au fost angajați și pandemia le-a mai dat o trezire. Un job nu înseamnă ceva sigur și atunci s-au hotărât să construiască ceva pentru ei. Am avut foarte multe call-uri cu persoane care erau interesate de o oportunitate care să îi salveze de o eventuală următoare criză”, a fost rezumatul făcut de Bogdan în urma discuțiilor avute cu potențialii francizați.

Totodată, Bogdan menționează echipa ca fiind unul dintre punctele sale de sprijin în această perioadă: „Pentru mine a fost important să văd că am niște oameni cu care să lucrez. Oameni care să înțeleagă că implicarea lor în momentul de față aduce un aport foarte mare în comunitate, și le oferă încredere.” 

În același context, el a mai adăugat că „pandemia a pus cumva punctul pe echipă, pentru că trebuie să ne sprijinim. A fost foarte important să văd că echipa nu s-a lăsat demoralizată și că a trecut foarte repede peste efectele negative ale pandemiei.”

Planuri pentru 2021

„Dacă anul acesta l-am început cu un obiectiv realist și l-am depășit într-o economie deloc favorabilă, la anul mai mult ca sigur vom depăși obiectivul anului trecut, ba mai mult îl vom crește, având în vedere că am obținut acest rezultat incredibil într-o perioadă de pandemie”, ne-a spus Bogdan, hotărât să continue extinderea brandului și în perioada următoare. 

Pentru prima parte a anului avem deja 3 parteneri pregătiți să deschidă noi locații Captain Bean. „Obiectivul nostru este de a deschide alte 36 de locații, atât împreună cu partenerii noștri actuali, cât și cu viitorii antreprenori care aleg soluția Captain Bean, atât pentru pasiunea lor, cât și pentru următoarea perioadă din viața lor din punct de vedere financiar.” 

Totodată, în anul 2021 Bogdan și-a propus să pună accent și pe dezvoltarea echipei: „Pe lângă locații, avem nevoie să investim și în echipă, să putem să fim alături de francizați și să le oferim cele mai bune servicii. Să facă cea mai bună cafea, să ofere cel mai bun serviciu clienților, cele mai bune campanii de marketing, și să reușim să aducem fiecare locație acolo unde și-a propus francizatul. Anul 2021 aduce o provocare de a crea o echipă care să fie capabilă să ridice Captain Bean, o echipă autonomă, proactivă, care să nu fie surprinsă de viitoarele provocări.”

Bogdan Pandea, CEO Captain Bean: „Anul 2020 a fost un rollercoaster”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ro_RORO